روش انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین کارت گرافیک برای سیستم

هادی پژهاننویسنده: هادی پژهان
بازدید: 591 بازدید
روش انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین کارت گرافیک برای سیستم

خرید کارت گرافیک مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. در حین خرید این سخت افزار نه تنها باید به میزان بودجه خود توجه کنید بلکه باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که کدام کارت گرافیکی برای کار و نیاز شما مناسب تر است. واحد پردازش گرافیکی یا CPU سخت افزاری است که به تولید تصویر بر روی صفحه نمایشگر کمک می کند. CPU در واقع، محتواهای تصویری اعم از بازی ها، ویدیوها، تصاویر و غیره را تولید می کند. هر چند که کیفیت این محتواها به کیفیت CPU بستگی دارد.

چگونگی خرید مناسب ترین کارت گرافیک برای کامپیوتر یا لپ تاپ

اگر از کارت گرافیک مورد نظر خود شناختی نداشته باشید، ممکن است انتخاب کردن برای شما سخت شود. اما وقتی که ویژگی ها و خواصی که باید در نظر داشته باشد را یاد بگیرید، این انتخاب مثل آب خوردن خواهد بود. چه هدف شما خرید کارت گرافیک مجتمع باشد چه اختصاصی، که به استفاده شما از آن برمی گردد و از گیمینگ گرفته تا ادیت ویدیو را در بر می گیرد که از طریق آن می خواهید پاسخ سیستم شما سریع و کارا باشد، یک کارت گرافیک قوی، تمام چیزی که به آن نیاز خواهید داشت. برای خرید کارت گرافیک گیمینگ حتما این نکات را مد نظر داشته باشید.

خرید کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ

1.چه مقدار می خواهید برای مناسب ترین کارت گرافیک هزینه کنید؟

این اولین چیزی است که در مورد آن باید تصمیم بگیرید. مقدار پولی که می خواهید بپردازید، محصولی با همان قیمت را برای شما به ارمغان می آورد و در آن صورت گزینه دیگری برای انتخاب نخواهید داشت. پس بهتر است قبل از خرید در مورد بودجه خود فکر کنید. با این حال، اگر روی بودجه خود سخت گیر هستید یا فکر می کنید که کار گرافیکی شما با کامپیوتر خیلی زیاد نیست پس از CPU  های در رنج قیمت پایین تر انتخاب کنید که به سادگی در بازار موجود هستند. یکی از آنها که قیمت آن پایین است ولی در عین حال عملکرد بسیار خوبی هم داردAMD  می باشد. تاکنون هیچ برند دیگری نتوانسته است AMD  را در زمینه قیمت های پایین آن شکست دهد.

با در نظر گرفتن محدودیت بودجه در ذهن، کارت گرافیک ارزان و مناسب تری پیدا کنید. این مدلCPU ها برای گیمینگ سبک با رزولوشن پایین و FPS  قابل قبول مناسب می باشند. در حالیکه اگر بخواهید بیشتر هزینه کنید، می توانید از گیمینگ در سطح قابل قبول با تنظیمات پایین یا متوسط در رزولوشن p۷۲۰ یا p1080 و همچنین بهترین کارت گرافیک ارزان برای ادیت فیلم لذت ببرید.

بخوانید
آینده واقعیت مجازی چه خواهد شد؟

علاوه بر این اگر می توانید حدود ۱۹۰ تا ۴۵۰ دلار هزینه کنید، می توانید کارت گرافیک  های p۱۰۸۰ رنج متوسط را خریداری کنید که با آن می توان یک جلسه گیمینگ عالی و بدون نقص داشت. همچنین این کارت گرافیک قادر است نیاز شما به بهترین کارت گرافیک برای ادیت و رندرینگ ویدیوها را برآورده کند.

اگرچه که افزایش مقدار کمی بودجه می تواند فریم ریت های عالی با رزولوشنp ۱۴۴۰ و p ۱۰۸۰ بدهد، که گزینه خیلی مناسبی برای نمایشگرهای سربندVR  است. با این حال اگر خواهان بهترین کیفیت در تمام انواع رزولوشن یا بهترین کارت گرافیک برای ادیت ویدیوی 4K هستید و اگر می خواهید گیمینگ های خیلی پیشرفته را با فریم ریت های استثنایی بازی کنید، باید بیشتر هزینه نمایید. بنابراین هر چقدر پول پرداخت کنید، همان قدر هم خدمات دریافت خواهید کرد. هر چه مقدار هزینه شما بابت آن بیشتر باشد، دستگاه بهتری هم خریداری خواهید کرد.

2.اطلاعات سیستم خود را یادداشت کنید

ممکن است عجیب به نظر برسد اما لازم است قبل از گشتن به دنبال بهترین و مناسب ترین کارت گرافیک برای گیمینگ و ادیت ویدیو، کمی تکلیف انجام دهید. انجام این تکلیف به اطلاعاتی در مورد سیستم شما نیاز دارد. اطلاعات در مورد پردازشگرها، رزولوشن مانیتور و فضای کیس شما که CPU  جدید قرار است در آن نصب شود.

مصرف برق کارت ویدیوی خاصی که می خواهید آن را بخرید و میزان گرمایی که از آن به بیرون متصاعد می شود هم باید در اطلاعات سیستم شما ذکر شود (در زبان حرفه ای به آن TDP یا توان طراحی گرمایی گفته می شود). این اطلاعات شما را به خرید یکCPU  عالی و مناسب هدایت می کند که مناسب سیستم شما باشد و کمک کند که سیستم نسبت به قبل، بهتر عمل کند.

3.حافظه و پهنای باند

اگر می خواهید روی سیستم، صفحه نمایش چندگانه داشته باشید یا برای گیم های پیشرفته خود به رزولوشن 4K نیاز دارید، پس باید از CPU  های با رم بالا استفاده کنید. و خب بدیهی است که برای این کار باید مقدار بیشتری از بودجه را هزینه کنید. هر چه حافظه بزرگتر باشد، سیستم بهتر می تواند گیم های سطح بالاتر را با عملکردی بهتر اجرا کند. حافظه های بزرگتر برای تولید پیکسل های سریع بر روی صفحه نمایشگر نیز عالی هستند.

بخوانید
بررسی تخصصی گوشی موبایل Honor 8A

با اینکه، نقش پهنای باند بسیار ساده است اما باید ملاحظات خاصی در مورد آن در نظر گرفته شود. زیرا کارت های گرافیک اختصاصی برای پردازش اطلاعات، حافظه خودشان را دارند و این فرایند یعنی حافظه مختص به کارت گرافیک، عملکرد رم CPU را مختل نمی کند. مطمئن شوید که پهنای باند CPU جدید، بالا است تا بتواند اطلاعات بیشتر و بیشتری را در خود ذخیره کند. معمولا پهنای باند CPU ها عبارت هستند از DDR3، DDR4 و DDR5 .DDR5، قوی ترین پهنای باند است و از بقیه آنها بسیار بهتر می باشد.

4.رابط ها

اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک جدید برای ایجاد ارتباط با هر تعداد مانیتور که می خواهید پورت کافی داشته باشد. پورت هایCPU  عبارت  از display port، پورت HDMI، پورت DVI  و پورت VGA. این پورت ها به شما کمک می کنند که به بیش از یک نمایشگر متصل شوید. با این حال اگر هر کدام از مانیتورهای شما هیچ کدام از این اتصالات را پشتیبانی نمی کنند، باید برای سازگار کردن مانیتورها و پورت ها با هم، از آداپتور استفاده کنید. همچنین باید برای تثبیت درست CPU، جایی برای آن در کنار مادربورد داشته باشید. جایی که بتوانید CPU  را در آن قرار دهید به طوری که پورت های آن به راحتی دیده شوند.

5.سرعت کلاک

هر کارت گرافیکی سرعت کلاک یا کلاک موتور مخصوص به خودش را دارد. سرعت کلاک، به عنوان سرعت انجام عملیات  تعریف می شود که عبارت است از پردازش اطلاعات و انتقال آن ها به سیستم. این معیار در مقیاس گیگا هرتز اندازه گیری می گردد. سرعت کلاک معمول، ۳/۵ تا ۴ گیگا هرتز است که برای این فرایند، سرعت خوبی می باشد. اگر چه که صحبت در مورد اورکلاک سرعت برای ارتقای عملکرد سیستم، بحث دیگریست. بنابراین، سرعت کلاک بالاتر باعث عملکرد بهتر سیستم خواهد شد.

نتیجه گیری

ارتقا یا تقویت کامپیوترهای شخصی، شرایط، جنبه ها و عناصر دخیل خیلی زیادی دارد. تقویت کامپیوتر شخصی، یک تصمیم عاقلانه است و در عین حال یک پروسه طولانی نیز هست که آن را نمی توان فقط با پول خرج کردن انجام داد. از این رو، قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که محاسبات لازم را انجام داده و اطلاعات کافی را در مورد کارت گرافیکی که می خواهید بخرید به دست آورده اید. برای خرید مناسب ترین کارت گرافیک های موجود در بازار می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

خرید کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ

دسته بندی راهنمای خرید راهنمای خرید کارت گرافیک
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
1 × 13,500,000 تومان
1 × 13,200,000 تومان
مبلغ نهایی:
26,700,000 تومان
ورود به سایت