بررسی تخصصی گوشی موبایل موتورولا One Fusion

هادی پژهاننویسنده: هادی پژهان
بازدید: 1,692 بازدید
بررسی تخصصی گوشی موبایل موتورولا One Fusion

موتورولا یکی از شرکت‌های تولید موبایل است که محصولات خود را با طراحی زیبا و با کیفیت و قابلیت‌های مناسب استفاده‌ی کاربران روانه‌ی بازار کرده است.

گوشی موبایل موتورولا مدل One Fusion XT2073-1 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت یکی از محصولات خوش‌ساخت و با کیفیت این شرکت است که چهار گیگابایت رم و دو درگاه سیم‌کارت دارد که از یکی از آن‌ها برای قرار دادن کارت حافظه‌ی جانبی microSD هم استفاده می‌شود.

این دستگاه چهار سنسور دوربین با رزولوشن 48، 8، 5 و 2 مگاپیکسل دارد و فلش LED آن در ثبت تصاویری با وضوح و کیفیت بهتر بسیار کارآمد خواهد بود. همچنین قابلیت عکاسی پانوراما و عکاسی HDR در این گوشی موبایل پاسخگوی بسیاری از نیازهای کاربر است.

نمایشگر گوشی موبایل موتورولا مدل One Fusion XT2073-1، 6.5 اینچ و حافظه‌ی آن 128 گیگابایت است و به همین خاطر از آن می‌توان برای وب‌گردی، بازی و دیگر استفاده‌های روزمره بهره برد.

خب. در مقاله امروز مجله اینترنتی دلفینیا که در حقیقت یک راهنمای خرید خوب برای گوشی موبایل سری موتورولا وان فیوژن می باشد، می خواهیم به تفصیل راجع به این گوشی برای شما بحث کنیم. با ما همراه باشید.

تصویر موتورولا وان فیوژن

بررسی طراحی One Fusion

موتورولا وان فیوژن مثل همه رقبای هم قیمت خود یک بدنه کاملا پلاستیکی دارد. در قاب پشتی چهار عدد دوربین در بالا و سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته و یک فلش هم در کنار دوربین ها وجود دارد. لوگو موتورولا در وسط صفحه و در روی حسگر اثر انگشت قرار دارد. ایراد قاب پشتی این است که اثر انگشت روی آن کاملا واضح است اما یک قاب ژله ای در جعبه گوشی وجود دارد که این مشکل را کاملا حل می کند.

نکته ی دیگر در طراحی این گوشی این است که اسپیکر به جای اینکه در لبه تحتانی گوشی باشد در قاب پشتی قرار گرفته است. در لبه ی زیری گوشی درگاه تایپ C برای سیم رابط شارژر و یک میکروفون قرار دارد. در لبه سمت راست گوشی دکمه های  پاور و کم و زیاد کردن صدا و دکمه ای مخصوص گوشی های موتورولا برای باز کردن برنامه دستیار گوگل است.

بخوانید
شخصیت شناسی با رنگ گوشی موبایل و یا رنگ قاب آن

در لبه بالایی گوشی جک 3.5 میلی متری هدفون و یک میکروفون قرار گرفته و محل قرارگیری سیمکارت هم در لبه سمت چپ تعبیه شده است. در صفحه جلویی گوشی یک نمایشگر بسیار صاف با حاشیه های نسبتا زیاد وجود دارد. دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه در بالای صفحه قرار گرفته است.

وان فیوژن 202 گرم وزن دارد و در دست گرفتن آن حس خوبی به شما می دهد. در مجموع طراحی خوب و متفاوتی در مقایسه با گوشی های هم قیمت خود دارد.

بررسی صفحه نمایش One Fusion

صفحه نمایش در گوشی موتورولا وان فیوژن از نقاط ضعف این گوشی به شمار می رود و در مقایسه با سایر گوشی های هم قیمت عملکرد بسیار ضعیف تری دارد. صفحه نمایش این گوشی  رزولوشن 720 در 1600 دارد و در حدود 82 درصد قاب جلویی را به خود اختصاص داده است و اندازه آن 6.5 است. میزان روشنایی نمایشگر در محیط های باز و زیر نور مستقیم خورشید اصلا قابل قبول نیست. به صورت خلاصه اگر کیفیت صفحه نمایش برایتان اهمیت ویژه دارد بهتر است گوشی دیگری در این بازه قیمت انتخاب کنید.

بررسی سخت افزار، سیستم عامل و رابط کاربری One Fusion

کمپانی موتورولا در رابطه سخت افزار وان فیوژن عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشته است. این گوشی دارای حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت است و در اجرای برنامه های سنگین با کندی و مشکل مواجه نخواهید شد و در این حدود قیمت این گوشی یکی از بهترین انتخاب هاست. این گوشی دارای آندروید 10 است و امکانات شخصی سازی زیادی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

حسگر اثر انگشت در قاب پشتی قرار گرفته و عملکرد و سرعت بسیار خوبی دارد و شاید فقط دسترسی به این حسگر کمی دشوار باشد. این گوشی سیستم تشخیص چهره هم دارد که آن هم سرعت عمل و دقت قابل قبولی دارد. به صورت کلی اما استفاده از حسگر اثر انگشت از دقت و ایمنی بسیار بیشتری برخودار است.

اسپیکر در قاب پشتی قرار دارد و شاید بتوان گفت کمپانی موتورولا  محل مناسبی برای اسپیکر در نظر نگرفته است. بلندی صدا این گوشی خوب است هرچند در صداهای بلندی کیفیت صدا کمی افت می کند اما با قیمتی که برای  این گوشی پرداخت می کنید نباید کیفیت پخش صدای عالی را انتظار داشته باشید.

بخوانید
بررسی تخصصی گوشی موبایل xiaomi poco f2

بررسی دوربین One Fusion

این گوشی چهار عدد لنز در قاب پشتی دارد. این چهار دوربین دارای  لنز 48 مگاپیکسل به عنوان لنز اصلی، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید، لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق می باشند. کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی در نور مناسب در این بازه قیمت واقعا خوب است ولی در نور کم و حالت شب عکس ها کیفیت کمی دارند.

سایر لنز های این گوشی کیفیت قابل قبولی ندارند. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسل قدرت دارد و کیفیت عکس های سلفی  در شرایط نوری خوب کاملا معمولی است. در مجموع در بخش دوربین گوشی وان فیوژن نسبت به سایر گوشی های هم قیمت خود در بازار عملکرد پایین تری دارد.

بررسی باتری و عملکرد شارژدهی One Fusion

بخش باتری نقطه قوت این گوشی حساب می شود و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است و عملکرد شارژ دهی واقعا خوبی دارد و در استفاده های زیاد از گوشی در حدود 24 ساعت شارژ دهی خواهد داشت. این گوشی از فناوری شارژ سریع (Fast Charge) پشتیبانی نمی کند. آدابتوری که همراه گوشی به فروش می رسد 10 وات قدرت دارد و تقریبا 145 دقیقه زمان لازم است تا گوشی از صفر تا صد شارژ شود و این زمان زیاد شارژ شدن به نوعی نقطه ضعف محسوب می شود.

خرید گوشی موتورولا وان ویژن پلاس

جمع بندی نهایی

در جمع بندی کلی همان طور که گفته شد چنانچه صفحه نمایش و دوربین اهمیت ویژه ای برایتان دارد اصلا سراغ این گوشی نروید اما در بخش سخت افزاری و باتری و به روز بودن نرم افزارها این گوشی عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داده است. این گوشی در دو رنگ سبز و آبی و قیمت حدود 200 یورو در بازار موجود است.

دسته بندی راهنمای خرید راهنمای خرید گوشی موبایل گوشی هوشمند مجله موبایل نقد و بررسی گوشی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
مبلغ نهایی:
22,500,000 تومان
ورود به سایت