راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس

هادی پژهاننویسنده: هادی پژهان
بازدید: 949 بازدید
راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس

کمتر کسی را می توان یافت که برای خرید لپ تاپ در بازار جهانی اقدام کرده باشد و با نام برند مشهوری همچون ایسوس که امروزه در زمینه طراحی و تولید انواع و اقسام گجت های هوشمند و لوازم جانبی کامپیوتر فعال است، مواجه نشده باشد! خرید لپ تاپ خصوصا در شرایط پر نوسان فعلی بایستی با چشمانی باز و کسب اطلاعاتی مغتنم در خصوص بخش های سخت افزاری و نرم افزاری این مدل از رایانه های شخصی صورت پذیرد که برای همین مجله اینترنتی دلفینیا قصد دارد در مقاله امروز شما را با نکاتی مهم در خصوص خرید لپ تاپ ایسوس آشنا نماید.

خرید لپ تاپ ایسوس


معرفی برند ایسوس  ASUS

ایسوستک که بسیاری از مردم دنیا آن را ایسوس می نامند؛ شرکتی است تاسیس شده در سال ۱۹۹۰ که موسسان آن در واقع مهندسان خارج شده از جمع تکنسین های برند ایسر بوده و خود نیز در همان ابتدا به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره این برند نوظهور فعالیت می کردند.

با تاسیس ایسوس و اخذ استراتژی های درست و کاربردی در بخش طراحی، تولید و سپس عرضه محصولات آن خیلی طولی نکشید تا ما نام این برند نوپا را در کنار دیگر برندهای قدیمی و جا افتاده در صنعت الکترونیک دنیا شاهد باشیم. اینک محصولات ایسوس در سه رده کاربری مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای تولید می شود.

ایسوس بزرگترین تولید کننده مادربورد در دنیا است و همچنین از آن به عنوان یکی از شناخته شده ترین کمپانی های حال حاضر دنیا در زمینه طراحی و تولید سایر سخت افزارهای رایانه ای نیز یاد می شود. موفق ترین تولید کننده کامپیوتر تایوان که دفتر مرکزی اش نیز در پایتخت همین کشور؛ یعنی شهر تایپه واقع شده است امروزه هر نوع کجت هوشمند، سیستم ارتباطی و همچنین لوازم جانبی دیجیتالی که فرکش را بکنید با بهترین کیفیت ممکنه طراحی و تولید می کند.

از جمله محصولات برجسته این برند مشهور آسیایی می توان به: لپ تاپ ایسوس، تبلت، All in Oneها (کامپیوترهای همه کاره)، مادربورد، کارت گرافیک، مانیتور، تلفن های همراه هوشمند، کیبورد، ماوس، درایو نوری، انواع کارت های حافظه، تجهیزات مربوط به شبکه، ویدئو پروژکتور و … اشاره نمود.

دسته بندی لپ تاپ ها بر حسب سایز

مدل متوسط

رایج ترین مدل موجود در بازار هستند.

این رده از لپ تاپ ها از حیث امکانات سخت افزاری کاملا متنوع هستند.

عموما از نمایشگری بین ۱۱ تا ۱۷ اینچ برخوردارند و وزن آن ها از ۲ تا ۳٫۵ کیلوگرم نیز می باشد.

از لپ تاپ ایسوس با رده متوسط نیز می توان برای انجام کارهای حرفه ای و سنگین استفاده کرد.

مدل نوت بوک

نوت بوک ها در واقع سایز کوچکتری از لپ تاپ هت هستند که به مراتب از قدرت سخت افزاری و مانور نرم افزاری کمتری نیز برخوردارند.

این مدل از دستگاه های دیجیتال بیشتر مناسب استفاده برای کسانی است که قصد استفاده حرفه ای از آن را ندارند و بیشتر به دنبال خرید محصولی هستند که بتوانند با خود پیوسته به این طرف و آن طرف حمل نمایند.

معمولا اکثر نوت بوک های دنیا فاقد بخش دی وی دی رایتر هستند و شما در صورت نیاز به این امکان باید درایو نوری جداگانه ای را برای آن تهیه نمایید.

صفحه نمایش نوت بوک ها غالبا بین ۷ تا ۱۱ اینچ بوده و وزن آن نیز چیزی میان ۱ تا ۱٫۵ کیلوگرم است.

مدل الترابوک

به دستگاه هایی که همچون نوت بوک ها کم وزن و اندازه بوده و همچون لپ تاپ های متوسط از توانایی های سیستمی برخوردار است، الترابوک گفته می شود.

الترابوک های ایسوس با اینکه هیچوقت در بازار کشورمان همچون دیگر مدل دستگاه های الکترونیکی این برند با موفقیت مواجه نشدند اما از بهترین های دنیا محسوب می شوند.

پردازنده به کار رفته در ساخت الترابوک ها از نوع کم مصرف بوده که سبب افزایش طول عمر باتری دستگاه می گردد.

بزرگی نمایشگر الترابوک ها چیزی میان ۱۲ تا ۱۴ اینچ و وزن آن نیز بین ۱ تا ۲ کیلوگرم است.

مدل دو در یک

لپ تاپ مدل دو در یک در حقیقت از قابلیت تفکیک پذیری صفحه کیبورد از صفحه نمایشگر محصول برخوردار است.

امکان برگشت کامل صفحه با وجود لولاهایی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد.

این مدل از محصولات اگر از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی کنند همچون یک تبلت اندرویدی و اگر دارای میزبان ویندوزی باشند همچون یک تبلت ویندوزی برایتان به کار خواهند آمد.

بخوانید
بلندگوهای میدرنج خودرو و تفاوت آن با توییتر و ساب ووفر

صفحه نمایشگر لمسی و قابلیت حمل آسان از جمه نکات بارز لپ تاپ های مدل دو در یک می باشد.

 

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ ایسوس

انتخاب اندازه لپ تاپ

اولین نکته در خصوص خرید لپ تاپ ایسوس توجه به اندازه آن است که برای این منظور ما در بخش قبلی از همین مطلب شما را با انواع مختلفی از لپ تاپ ها بر حسب اندازه آشنا کردیم و حال این شما هستید که باید با در نظر گرفتن موارد فوق، بهترین اندازه را برای استفاده شخصی تان انتخاب نمایید.

نوع کاربری

مورد دوم برای انتخاب لپ تاپ ایسوس توجه به نوع کاربری دستگاه است که برای این منظور هم بایستی بگوییم لپ تاپ ها به دسته های: دانشجویی، خانگی، تجاری، حرفه ای و همچنین گیمینگی (مخصوص بازی) تقسیم بندی می شوند. لازم به ذکر است هر یک از لپ تاپ ها با توجه به ساختار فنی خود مناسب استفاده با یک نوع زمینه کاری می باشند.

درگاه های ارتباطی

نکته بعدی جهت خرید لپ تاپ ایسوس توجه به درگاه های ارتباطی یا همان پورت های ورودی تعبیه شده بر روی بدنه دستگاه می باشد که توصیه می کنیم حداقل به سراغ خرید لپ تاپی بروید که مجهز به یک ورودی VGA، دو تا ورودی HDMI، درگاه ورودی میکروفون و هندزفری، قابلیت درج مموری کارت های حافظه و همچنین پورت LAN برای متصل شدن به شبکه اینترنت باشد. ناگفته نماند بنا به مدل های جدید این نوع از دستگاه های دیجیتالی می توان گفت امروزه تمامی لپ تاپ ها از قابلیت اتصال بلوتوثی و وای فای نیز برخوردار هستند.

پردازنده مرکزی

توجه به ویژگی های CPU یا همان پردازنده های مرکزی از دیگر نکات قابل توجه در خصوص خرید لپ تاپ های ایسوس است. همواره یادتان باشد این CPU ها هستند که وظیفه انجام تمام دستورات شما در داخل دستگاه را بر عهده دارند و به همین خاطر شما باید با در نظر گرفتن انتظاراتی که از لپ تاپ مورد نظر خود دارید، بهترین مدل را برای خود انتخاب نمایید.

سیستم عامل

در بخش سیستم عامل لپ تاپ ها باید بگوییم شما با دو وضعیت گوناگون مواجه خواهید شد؛ یا اینکه لپ تاپ شما بصورت کارخانه ای دارای یک نسخه سیستم عامل است و یا اینکه لپ تاپی به اصطلاح خام را تحویل می گیرد و خودتان با توجه به میل و سلیقه شخصی تان اقدام به نصب یک ویندوز مناسب بروی آن می کنید. انتخاب میان این دو وضعیت مربوط به نظر شما خریداران عزیز می شود.

حافظه داخلی و جانبی

نسبت به حافظه داخلی و میزان ساپورت دستگاهتان برای تقویت حافظه خارجی آن نیز بی تفاوت نباشید و در این زمینه نیز با در نظر گرفتن زمینه کاری خود و انتظاراتی که از دستگاه هوشمندتان دارید، اقدام نمایید. ناگفته نماند بهترین مدل حافظه داخلی برای یک لپ تاپ مدل DDR است که هرچه عدد جلوی آن بیشتر باشد، یقینا حافظه شما از سرعت و قدرت بیشتری نیز برخوردار است. بهترین نوه حافظه های خارجی نیز مدل های SSD می باشند.

پردازنده گرافیکی

گرافیک قوی و یا ضعیف یک لپ تاپ سبب می شود تا شما بدانید از آن دستگاه برای اجرای دقیق و شفاف چه نوع نرم افزارهایی می توانید استفاده کنید؛ مثلا اگر به دنبال انجام بازی های با گرافیک و فوق العاده سنگین دنیای امروز هستید، حتما باید لپ تاپ شما از کارت گرافیک بالایی در ساختار خود نیز برخوردار باشد. AMD و NVIDIA دو غول طراحی کارت های گرافیکی در دنیا هستند.

صفحه کلید

توجه به صفحه کلید لپ تاپ ایسوس از دیگر موارد مهم در هنگام خرید آن بحساب می آید. برای این منظور پیشنهاد می کنیم از راحت بودن عمل تایپ و لمس دکمه های لپ تاپ اطمینان حاصل کرده و ترجیحا به سراغ مدل هایی در بازار بروید که از تاچ پد بزرگ و باکیفیت و در کنار چیدمان با فاصله دکمه های روی کیبورد تحت عنوان کیبوردهای جزیره ای برخوردار باشد. از قلم نیافتد توجه به داشتن نور پس زمینه برای دکمه های کیبورد نیز از دیگر پارامترهای مهم در هنگام خریدتان می تواند باشد.

وبکم لپ تاپ

اغلب لپ تاپ های موجود در بازار امروز کشورمان مجهز به وبکم بر روی خود هستند که تنها کافی است از بخش داخلی دستگاه اقدام به فعال نمودن آن کنید تا در چت ها و یا ارتباط های اینترنتی خود، تصویر شما به مخاطبان نیز ارسال شود. البته ناگفته نماند وبکم از جمله ویژگی های حتما مهم یک دستگاه نیست و لپ تاپ انتخابی شما می تواند اصلا فاقد آن نیز باشد.

بخوانید
راهنمای خرید یک منبع تغذیه‌ی بدون وقفه‌

رزولوشن صفحه

کیفیت صفحه نمایش یک لپ تاپ نیز از دیگر نکات مهمی است که هنگام خرید آن بایستی از سوی شما کاربران عزیز مورد توجه قرار بگیرد. بطور کلی اغلب لپ تاپ های تولید شده در بازار از رزولوشن صفحه ۷۶۸×۱۳۶۶ برخوردار هستند که برای انجام کارهای عادی و روزانه بسیار مناسب است. منتهای مراتب چنانچه شما نیاز به نمایشگری با وضوح و کیفیت بیشتر داشته باشید، بایستی اقدام به خرید مدل هایی کنید که رزولوشن صفحه آن ها از میزان گفته شده بیشتر باشد.

درایو نوری و اسپیکر

دو بخش قربانی شده برای کوچک تر کردن و ظریف تر نمودن بدنه لپ تاپ ها، درایوهای نوری و اسپیکرها هستند که گاها ما با دستگاه هایی در بازار مواجه می شویم که اصلا دارای درایو نوری نبوده و بایستی برای رایت کردن و یا خواندن اطلاعات درج شده بر روی لوح های فشرده از درایوهای نوری جداگانه ای برای آن ها استفاده نماییم. در خصوص اسپیکرها نیز باید بگوییم توجه به کیفیت صدای بار و همچنین خروجی صوتی آن با اتصال یک هدست به دستگاه از اهمیت بسزایی برای بخش عمده ای از مشتریان بازار لپ تاپ ها برخوردار است.

مشخصات باتری

اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ باکیفیت هستید حتما باید به مشخصات باتری آن نیز گوشه چشمی داشته باشید. بطور کلی لپ تاپی مناسب است که بتواند چیزی در حدود ۷ ساعت برایتان کارایی بصورت شارژی داشته باشید و حتی بتوان با اندکی دل و تصرف در میزان مصرف انرژی آن، این زمان بازدهی را یک تا دو ساعت نیز افزایش داد. به همین منظور است که توصیه می کنیم حتما در خصوص ویژگی های باتری به کار رفته در ساخت لپ تاپتان کنجکاوی نمایید.

سیستم خنک کننده

با توجه به قطعات به کار رفته در ساخت لپ تاپ ها، آنان از سیستم های خنک کننده مناسبی نیز برخوردار شده اند که البته شما عزیزان می توانید برای سلامت هرچه بیشتر دستگاه خود دست به دامن استفاده از یکسری کول پدهای مناسب با مدل و اندازه لپ تاپ شخصی خودتان بشوید تا بدین شکل عملکرد دستگاهتان در استفاده های طولانی مدت و چند ساعته دچار اختلال نشود.

خرید انواع لپ تاپ

قیمت لپ تاپ ایسوس

از آنجایی که لپ تاپ چیزی نیست که بصورت مداوم بخواهید آن را تعویض نمایید و اصولا هر مدل دستگاهی که بخرید چیزی بین ۲ تا ۵ سال برایتان کارایی خواهد داشت، پیشنهاد می کنیم خیلی بر روی قیمت لپ تاپ ایسوس دقیق نشوید و به جای آن سعی کنید به سراغ خرید مدلی بروید که دقیقا مناسب انجام نیازهای رایانه ای شما عزیزان باشد.

راهنمای نگهداری از لپ تاپ ایسوس

در وهله اول برای سهولت در جا به جایی و نگهداری هرچه بهتر از لپ تاپ خود برای آن به دنبال یک کیف حمل مناسب و جادار باشید تا بتوانید از دیگر لوازم جانبی خود در آن نیز استفاده کنید.

در هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ محتاط باشید و از وارد کردن فشار اضافه بر آن جدا خودداری کنید.

مواظب باشید در هنگام بستن لپ تاپ چیزی بین صفحه کیبورد و نمایشگر آن نباشد که باعث صدمه دیدن دستگاهتان می شود.

همیشه از باتری و شارژر مخصوص لپ تاپ خود استفاده کنید و به محض پر شدن ظرفیت آن، دستگاه را از برق خارج نمایید.

از تماس دستان آلوده و همچنین خیس به دکمه ها و بدنه لپ تاپ پرهیز کنید.

هیچگاه لپ تاپ خود را در داخل صندوق عقل ماشین و یا محیط های بسته به مدت طولانی قرار ندهید.

با جا به جا کردن لپ تاپ اندکی مهلت به آن دهید تا با شرایط آب و هوایی محیط جدید خود سازگار شود.

همیشه لپ تاپ ایسوس خود را بر روی سطوحی صاف و هموار قرار دهید.

چنانچه احساس به داغ شدن بیش از حد دستگاهتان کندی در اعمال دستورهای صادر شده از سوی خود شدید، آن را برای مدتی خاموش کنید.

در هنگام تمیز کردن لپ تاپ و نمایشگر حساس آن از دستمال های مخصوص استفاده نمایید.

سعی کنید کمتر از لپ تاپ خود در زیر نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

دسته بندی راهنمای خرید راهنمای خرید لپ تاپ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
1 × 19,700,000 تومان
1 × 23,000,000 تومان
1 × 14,200,000 تومان
مبلغ نهایی:
71,400,000 تومان
ورود به سایت