آشنایی با انواع گرید بندی در لپ تاپ

هادی پژهاننویسنده: هادی پژهان
بازدید: 582 بازدید

 گرید بندی چیست؟

گرید بندی یک مقیاس برای ارزش یابی محصولات استوک مانند لپتاپ استوک ، کامپیوتر استوک و تمام لوازم جانبی آن دسته میباشد که کمک بسیار زیادی در صحت خرید به شما میدهد. امروزه چه در ایران و چه در کشورهای مطرح دنیا،  فروش محصولات استوک بسیار افزایش یافته است.

شما به هنگام خرید محصولات استوک باید به خیلی از موارد که فروشنده برای شما شرح می دهد توجه بالایی داشته باشید.

باید متوجه باشید که گرید و درجه ای که فروشندگان فروشگاه ها و وب سایت ها به شما ارائه میدهند، تا چه میزان حقیقت دارد، و آیا فروشندگان با شما صادق هستند یا خیر!

درجه و گرید بندی محصولات استوک روشی استاندارد در صنعت it برای توصیف وضعیت سخت افزاری و ظاهری کالا به خریدار میباشد.

البته برای کسب اطلاعات بیشتر درزمینه لپ تاپ استوک می توانید مقاله راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم را مطالعه کنید. این درجه ها یا همان گرید، اعتماد مشتری را برای خرید مطمئن از فروشگاه جلب میکند و خرید را برای آنها اطمینان بخش می سازد.

 کدام گرید برای شما مناسب است؟

انتخاب درجه و گرید مناسب هنگام خرید استوک کاملا شخصی سازه شده می باشد و بستگی به خودتان دارد. اما در ادامه مطلب ما به معرفی هر یک از گرید های برای آگاهی بیشترشما خواهیم پرداخت.

انواع گرید چیست؟

گرید   Open Box

لپ تاپ استوکی که در حد نو و یا در برخی موارد پشت ویترین بوده و تنها خاک خورده است. نهایتاً این دست از لپ تاپ ها تنها از جعبه خود خارج شده اند و بهتر است بگوییم که بسیار محصول ارزشمندی است.

گرید A

لپ تاپ های درجه A  به سه درجه A++ , A+ , A تقسیم شده اند. در حالت کلی این درجه شامل لپ تاپ های با حداقل استفاده (بین 1 تا 3 ماه) تشکیل یافته است.

بخوانید
بهترین لپ تاپ های سطح پایین رده

در این مدل لپ تاپ ها هیچ اثری از شکستگی نقاط حساس، پیکسل سوختگی صفحه نمایش، ضربه خوردگی از گوشه ها و استفاده بیش از حد مشاهده نمیشود .

این مشخصات در سه قسمتی که پلاس دارند کمی متغیر شده است. ولی در کل تعمیراتی روی این محصولات صورت نگرفته و سلامت باتری و سخت افزار آنها نیز بالای 80% توسط فروشگاه به مشتری تحویل داده می شوند.

عمده محصولات این گرید از کشور استرالیا و کانادا به کشور ایران وارد میگردند.

گرید A++

می توان گفت این گرید بندی بسیار بسیار تمیز می باشد و حتی در مواردی با لپ تاپ استوک Open Box تفاوت چندانی ندارد. این دسته از لپتاپ ها در اکثر نمونه ها بدون خط و خش هستند،  یا حتی اگر هم باشد بسیار اندک است.

گرید A+

درجه A+ به گونه است که بدون خط و خش و حتی محدود وجود دارد و از سوی شما برای خرید جای نگرانی وجود ندارد و میتوانید با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

گرید A

لپ تاپ های گرید “A” اغلب چند ماه کارکرده اند و تنها مقدار اندکی خط و خش دارد که به آسانی قابل مشاهده خواهد بود.

گرید بندی لپ تاپ ها

 

گرید B

 

لپ تاپ گرید B

لپ تاپ های درجه B کاملاً تست شده و کاربردی هستند اما دارای یکسری موارد نیز هستند:

  • خراش هایی روی بدنه لپ تاپ وجود دارد و ممکن است دارای ساییدگی سطح خارجی . از جمله : خراش های روی جلد / درب و سایش روی صفحه کلید لپ تاپ ها.
  • لپ تاپ های درجه B پیکس های سوخته در صفحه نمایش خود ندارند ، اما ممکن است خراش اندکی روی صفحه نمایش آنها وجود داشته باشد.
  • تعمیرات بخشی از پورت ها یا تعویض بعضی پورت ها نیز از دیگر مشخصات درجه B بودن دستگاه است.
بخوانید
راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس

این محصولات معمولا بین 10 ماه تا 2 سال مورد استفاده قرار گرفته اند.

به  طور کلی این درجه از لپ تاپ های استوک خط و خشی قابل توجه همراه با هاله هایی که برروی لپ تاپ ها به چشم می خورد را دارا می باشند.

گرید C

لپ تاپ های درجه C نیز همانند گرید قبلی آزمایش شده و کاملاً کاربردی هستند اما ممکن است دارای ویژگی های مختلفی باشند:

  • خراش های متعدد و / یا بیش از حد بر روی بدنه لپ تاپ ، تراشه های رنگی بزرگ ، فرورفتگی یا گودبرداری در سطح داخلی و خارجی.
  • لپ تاپ های درجه C اغلب دارای لولا های شکسته هستند و صفحه نمایش لپ تاپ درجه یک ممکن است دارای انتشار نابرابر نوری در صفحه ، لکه های صفحه و یا علائم تاریک در صفحه نیز باشد.

این محصولات معمولا بین 2 تا 5 سال استفاده شده و برای امور غیر مهم روزانه بسیار کاربردی میباشند.

 

به صورت کلی می توان گفت در گرید بندی c از لپ تاپ استوک مازاد بر خط و خش بسیار و هاله ها، پیکسل های سوخته نیز در صفحه نمایشگر لپ تاپ قابل مشاهده خواهد بود.

گرید D

لپ تاپ ها در این درجه غیرقابل کار می باشند یا از نظر زیبایی و تعمیر دارای ایراد هستند.

خرید این لپ تاپ ها  فقط برای قطعات مورد استفاده قرار می گیرند. تعمیرات آنها نیز ممکن است یک لپ تاپ سالم را به شما تقدیم کند.

این لپ تاپ ها معمولا روشن نمیشوند و دارای شکستگی های کلی می باشند .

در مطالب فوق سعی کردیم ویژگی های انواع گرید ها را برای خرید آسان تر لپ تاپ استوک برای شما توضیح دهیم تا هنگام خرید با اطمینان کامل خرید خود را تکیه بر آگاهی انجام دهید.

دسته بندی راهنمای خرید لپ تاپ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
1 × 5,000,000 تومان
مبلغ نهایی:
5,000,000 تومان
ورود به سایت