راهکارهای مختلف پیشگیری از داغ شدن گوشی موبایل

هادی پژهاننویسنده: هادی پژهان
بازدید: 552 بازدید
راهکارهای مختلف پیشگیری از داغ شدن گوشی موبایل

حتماً بسیاری از شما که صاحب گوشی های تلفن همراه هستید، بارها و بارها با مشکل داغ شدن گوشی مواجه شده اید. داغ شدن گوشی یک مشکل شایع در میان گوشی بازان می باشد که ممکن است عوامل و دلایل زیادی داشته باشد.

دلایلی مثل گرمای تابستان، زیاد بازی کردن با گوشی، استفاده بیش از حد، نگهداشتن آن کنار وسایل گرمایشی و…

در یکی از کاربردی ترین مقالات مجله اینترنتی دلفینیا قصد داریم 13 روش برای جلوگیری از داغ شدن گوشی به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

خرید انواع گوشی شیائومی

راهکارهای مختلف پیشگیری از داغ شدن گوشی موبایل

1.گوشی را در جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

اولین و ساده ترین راه برای جلوگیری از داغ شدن گوشی موبایل شما این است که آن را در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

موضوع خیلی ساده است. در روزهای گرم، خصوصاً روزهای تابستان، هر وسیله ای که مستقیماً نور آفتاب بر آن بتابد، درجه حرارتش بالاتر خواهد رفت.

2.باتری گوشی خود را 100 درصد شارژ نکنید.

خب این مسئله ممکن است برای شما محدودیت هایی داشته باشید. چرا که بسیاری از افراد موقع خواب گوشی خود را به شارژر وصل می کنند.

اما نگران نباشید. شما می توانید گوشی خود را بر روی یک سطح صاف و ترجیحاً خنک قرار دهید و آن را به شارژ بزنید.

اما تا جایی که می توانید باتری گوشی خود را 100 درصد شارژ نکنید، زیرا این کار باعث کوتاه شدن عمر باتری شما خواهد شد.

به طور معمول شما می توانید وقتی که شارژ باتری گوشی تان به 80 درصد رسید، آن را از برق در بیاورید و هنگامی که شارژ آن به 30 درصد رسید، مجدداً به شارژر وصل کنید.

هر چند با مشغله های امروز، این کار، خیلی وقتها امکان پذیر نیست؛ اما ترجیحاً زمانهایی که کاملاً اختیار در دست خودتان است، از این روش استفاده کنید.

بخوانید
12 نکته برای عکاسی بهتر با موبایل

خرید انواع گوشی سامسونگ

3.روشنایی صفحه نمایش را تا حد امکان کم کنید.

این یک روش بسیار ساده برای جلوگیری از داغ شدن گوشی موبایل می باشد. بخش بزرگی از شارژ باتری، صرف تامین انرژی برای روشنایی و صفحه نمایش آن می شود.

پس زمانهایی که در بیرون از منزل هستید، یا نیاز به روشنایی زیاد ندارید، سعی کنید، نور صفحه را کم کنید. این کار به خنک ماندن گوشی کمک می کند.

4.برنامه های بدون استفاده را ببندید.

وقتی که به‌طور همزمان اپلیکیشن‌های زیادی باز باشند (همین موضوع برای تب‌های مرورگر هم صدق می‌کند)، گوشی باید پردازش‌های بیشتری انجام دهد همین منجر به گرم شدن آن می‌شود.

به همین خاطر اگر از اپلیکیشن‌های خاصی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را به‌طور کامل ببندید و در ضمن در حین شارژ شدن گوشی، بستن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را هم فراموش نکنید.

خرید انواع گوشی هوآوی

5.اپلیکیشن ها را به روز رسانی کنید.

برای پیشگیری از داغ شدن گوشی موبایل، همواره سعی کنید برنامه ها و سیستم عامل را آپدیت کنید. چرا که این کار باعث برطرف شدن باگ های نسخه های قبلی می شود. برطرف نشدن باگ های اپلیکیشن ها و سیستم عامل، شاید باعث صرف انرژی بیشتر و در نتیجه افزایش گرمای گوشی شما شود.

6.اپلیکیشن های بدون استفاده را حذف کنید.

این کار باعث می شود که در پس زمینه، برنامه های بدون استفاده شروع به استفاده از منبع انرژی گوشی نکنند و باعث افزایش فعالیت گوشی و در نتیجه داغ شدن گوشی نشوند.

7.سعی کنید تا حد امکان از بلوتوث استفاده نکنید.

اگر هم از بلوتوث استفاده کردید، بعد از استفاده بلافاصله آن را خاموش کنید. اگر گوشی شما به‌صورت خودکار به بلوتوث اتومبیل وصل می‌شود، بهتر است این اتصال خودکار را غیرفعال کنید.

دسته بندی گوشی های آیفون

8.زمانهایی که قصد استفاده از گوشی خود را ندارید، از حالت هواپیما استفاده کنید.

در مواقعی که در بیرون از خانه هستید و قصد استفاده از گجت خود را ندارید، برای خنک کردن گوشی می‌توانید آن را خاموش یا حالت هواپیما را فعال کنید. با این کار شارژ کمتری مصرف می‌شود و در عین حال گرمای کمتری تولید می‌کند.

بخوانید
روش های تشخیص گوشی سامسونگ اصلی از تقلبی

9.سیستم گوشی خود را برای بررسی وجود ویروس چک کنید.

بعضی وقتها، برخی ویروسها سبب داغ شدن گوشی موبایل می شوند. بنابراین اگر می توانید یک آنتی ویروس مفید بر روی گوشی نصب کنید تا بتواند ویروسها را به موقع شناسایی و نابود کند.

10.بازی کردن با گوشی موبایل را تا حد امکان کاهش دهید.

یکی از مهمترین عوامل داغ شدن گوشی موبایل ، استفاده از بازی های متوسط یا سنگین در آن است.

اگر احساس می‌کنید که گوشی شما در حال داغ شدن است، پس در چنین حالتی بهتر است از انجام بازی دست بکشید و در ضمن بعد از بستن آن مطمئن شوید که بازی مذکور در پس‌زمینه‌ی سیستم فعال نباشد.

11.سعی کنید از کاورهای نازک برای گوشی استفاده کنید، یا اصلاً کاور را بردارید.

اگر گوشی شما تا حد زیادی داغ شده، برای خنک کردن آن بهتر است کاور آن را بردارید.

۱۲. کابل شارژ را بررسی کنید

یکی از مواردی که می‌تواند منجر به داغ شدن گوشی در حین فرایند شارژ شود، مشکل در زمینه‌ی کابل شارژ است. به همین خاطر برای بررسی این موضوع گوشی خود را با یک کابل جدید،شارژ کنید.

۱۳. شاید علت داغ شدن گوشی دوربین آن باشد

بسیاری از کاربران در مورد این موضوع خبر ندارند اما باید بگوییم اگر مدت طولانی مشغول فیلم‌برداری با گوشی خود هستید، این فرایند می‌تواند منجر به داغ شدن گوشی شود. به همین خاطر برای خنک کردن گوشی فیلم‌برداری را متوقف و برای مدتی اپلیکیشن دوربین را به‌طور کامل ببندید.

امیدواریم با روش هایی که خدمت شما ارائه کردیم، بتوانید تا حد زیادی از داغ شدن گوشی خود پیشگیری کنید.

راستی! شما چه روش های دیگری برای خنک ماندن گوشی موبایل سراغ دارید؟

دسته بندی مجله موبایل
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
مبلغ نهایی:
60,000,000 تومان
ورود به سایت