بررسی تأثیر کاکتوس بر کاهش امواج مغناطیسی مودم وای فای

هادی پژهاننویسنده: هادی پژهان
بازدید: 835 بازدید
بررسی تأثیر کاکتوس بر کاهش امواج مغناطیسی مودم وای فای

امروزه با گسترش روز افزون و گریز ناپذیر وسایل الکترونیکی، بیشتر مردم دنیا یا به عبارت بهتر، تقریباً تمامی مردم دنیا خواسته یا ناخواسته ، تحت تاثیر امواج مغناطیسی و الکترومغناطیسی ناشی از کارکرد وسایل الکترونیکی قرار گرفته اند.

شاید برخی ها فکر کنند که از زمان ورود موبایل و اینترنت، این اتفاق افتاده است. اما حقیقت این است که انسان از ابتدای خلقت تحت تاثیر امواج بوده است. اما با ساخت رادیو، ماهواره ها، تلفن و… و در نتیجه امواج مغناطیسی ناشی از آنها، اولین تشعشعات مضر به انسان وارد شده است. بنابراین مسئله امواج مضر چیز خیلی تازه ای نیست.

مسئله مهم این است که با پیشرفت تکنولوژی، این امواج خطرناک تر شده اند. به طور مثال امواج ناشی از موبایل بسیار خطرناکتر از امواج ناشی از فرکانس های رادیویی هستند. همینطور امواج ناشی از وای فای، بسیار خطرناکتر از فرکانس های ماهواره ای هستند.

اما به نظر من به عنوان نویسنده این مطلب، شاید کمی در اعلام میزان خطر این امواج اغراق شده باشد. به عبارت دیگر خطرات این امواج، آنطور که در رسانه ها مطرح میشود نیست.

برخی رسانه ها به مسائل عجیب و غریبی دامن می زنند. به طور مثال، آنها از زبان پزشکان مطرح جهان نقل می کنند که امواج ناشی از وای فای، سرطانزاست و یا باعث عقب افتادگی و اختلالات ژنتیکی در نوزادان می شود. در حالی که چنین مسائلی تاکنون اثبات نشده است.

حتی برخی دیگر پا را فراتر می گذارند و پای مرگ در اثر قرار گرفتن در مجاورت این امواج را وسط می کشند. اما باید بدانید که هیچکدام از این مسائل جنبه علمی ندارد و صرفاً گمانه زنی هایی است که برخی با دلایل یا بدون دلایل خاص عنوان می کنند.

در هر حال، امروز در مقاله اختصاصی سایت دلفینیا قصد داریم به شایعه ای بپردازیم که در سالهای اخیر خیلی در مورد آن بحث شده است: تأثیر کاکتوس بر کاهش امواج مغناطیسی مودم وای فای

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید انواع مودم 3 جی و 4 جی

آیا می توان از امواج وای فای در امان بود؟

قبل از اینکه کاکتوس را وارد بحث کنیم، اصلاً می خواهیم به این مسئله بیندیشیم که امواج وای فای در شرایط فعلی در کجای زندگی ما قرار دارند؟

اصولاً این روزها کمتر خانواده ای را می توانید پیدا کنید که یک مودم وای فای در منزل نداشته باشند. اگر تعداد بچه های خانواده هم زیاد باشد، احتمال خاموشی مودم، حتی در ساعات کمی از شبانه روز، به صفر نزدیک می شود.

پس چطور می توانیم از امواج وای فای دور باشیم؟ پاسخ این است که حتی اگر شما در خانواده ای کاملاً بهداشتی زندگی کنید که بر طبق نظم خاصی در ساعات مشخصی مودم وای فای را روشن کنند، باز هم از این امواج در امان نخواهید بود.

بخوانید
فواید و مزایای داشتن وبسایت برای پزشکان کدام هستند؟

چرا که ممکن است در همسایگی شما، یا در طبقه بالا یا پایین شما، مودم دیگری روشن باشد. چه بسا که در یک مجتمع آپارتمانی دهها مودم همزمان روشن باشد و همه این امواج حتی در هنگام خواب در کنار شما باشند.

بنابراین عملاً راهی برای فرار از این امواج نیست.

خرید مودم ایسوس

آیا امواج وای فای واقعاً خطرناک هستند؟

پاسخ این سوال را در مقدمه به طور ضمنی خدمت شما ارائه کردیم، اما واقعیت این است که به دلیل تازگی تکنولوژی وای فای، هنوز تحقیقات خیلی متقن و دقیقی در این مورد وجود ندارد و تنها بر اساس شواهد و اطلاعات متوسطی، صحبتهایی ارائه می شود.

به طور کلی جذب امواج رادیویی توسط محیط به مشخصات ماده بستگی دارد که آن ماده هم با چند پارامتر محدود مشخص می شود با توجه به این پارامترها ، چگونگی جذب امواج مشخص می شود . وای فای دارای توان بسیار کمی می باشد و توان آن در اندازه توان باطری است. بنابراین یک سیگنال ضعیف دارد.

حداکثر برد وای فای برای قوی ترین سیگنال 500 متر است که بیشتر از آن هم امکان ندارد. بلوتوث و لپ تاپ نیز مانند وای فای، توان کمی دارند، این دستگاهها پرقدرت محسوب نمی شوند. 

توان کم وای فای قابل مقایسه با گوشی ها و ایستگاه های رادیویی نیست، البته دلیل محکمی برای استفاده از آن در مجاورت خود نیست بلکه بهتر است در حد نیاز از وای فای استفاده کرده و در صورت عدم نیاز ، آن را خاموش کنید. 

قبل از اینکه به تأثیر کاکتوس بر کاهش امواج مغناطیسی بپردازیم، لازم است کمی در مورد این گیاه و خواص آن توضیح دهیم.

خرید گل و گلدان

خواص کاکتوس

حال که اطلاعاتی راجع به نویزهای ناشی از وای فای به دست آوردیم، بد نیست کمی هم در مورد کاکتوس بدانیم.

کاکتوس ها شما را از طیف وسیعی از بیماری ها محفوظ نگه می دارند . از طرفی این گیاهان به راحتی قابل استفاده هستند و لازم نیست که هر روز به آن ها آب بدهید . فقط کافی است که خاک آنها را مرطوب نگه دارید.

کاکتوس ها باید نور کافی داشته باشند و در یک محیط نسبتاً گرم قرار بگیرند . اگر آب و هوای منطقه شما سرد است، بهتر است که این گیاهان را نزدیک پنجره قرار ندهید اما در هر حالت باید جای آن نور کافی داشته باشد.

بخوانید
آشنایی با نکات اولیه تایپ با برنامه Word

بهترین مکان آنجا است که گیاه را در زیر پنجره ، مستقیماً موازی با کامپیوتر خود قرار دهید تا اشعات مضر را به خوبی جذب کند . کاکتوس اشکال متنوعی دارد و می توانید برای اتاق خود انواع مختلفی از آن را انتخاب کنید.

تقریباً 2000 نوع کاکتوس در جهان وجود دارد که می تواند با دیزاین ها، رنگ ها ، اشکال و سایزهای متنوع به فروش برسد . کاکتوس ها مدت زمان زیادی زندگی می کنند و برای سالم نگه داشتن آنها نیاز به کار شاقی ندارید.

تأثیر کاکتوس بر کاهش امواج مغناطیسی مودم وای فای تا چه میزان صحت دارد؟

امواج وای فای در واقع امواج الکترومغناطیس که نوعی امواج رادیویی محسوب می شود هستند که از یک مودم به گیرنده (لپ تاپ ، موبایل و…) متصل می شوند .شدت تماس فرد با امواج وای فای به مراتب از امواج رادیویی فرکانسی بیشتر است و این معمولا به فاصله فرد از مودم ارتباط نزدیک دارد.

طی سالیان اخیر برای همه گیر شدن وای فای حتی در مدارس و مناطق عمومی و مناطقی که اصلا مورد نظر ما نیست تحت تاثیر امواج قرار می گیریم دانشمندان تحقیقاتی را انجام داده اند .

کارشناسان معتقدند ممکن است بر اثر این امواج انسان ها در زمینه اختلال شناختی و عدم تمرکز ، بیخوابی ،عدم رشد و نمو اطفال بخصوص در دوران جنینی، اختلال در کار کرد مغز ،خانم ها را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد ،کاهش باروری ، کاهش اسپرم و در نتیجه نازایی،تپش قلب ، افزایش استرس دچار مشکل شوند و بررسی های خیلی زیادی انجام شده است ، نزدیک به 150 بررسی در رابطه با خطرات وای فای که یک نوع امواج رادیویی است صورت گرفته تا تاثیراتش بر بدن انسان را تشخیص دهند .

نتایج نهایی که از این بررسی ها بدست آمده است دریافتند که ترس و خطرات امواج وای فای به آن میزانی که در جامعه القا شده است نیست و در بسیاری از موارد بی خطر و یا آنقدر کم خطربوده که قابل توجه نیست، میزان تاثیر امواج وای فای وانرژی که مننقل می شود به مغز از حد استاندارد بالاتر نبوده و جای ترس و نگرانی وجود ندارد.

سخن پایانی

اگر چه تشعشعات الکترومغناطیسی می توانند مشکلاتی هر چند کوچک را برای انسانها، بخصوص نوزادان و جنین در رحم مادر ایجاد نماید؛ اما لزوماً این مشکلات حاد و بزرگ نیستند. هر چند استفاده از گیاهان مورد علاقه در محل زندگی و محل کار، حتی اگر فایده ای برای دفع تشعشات نداشته باشد، برای تازه کردن روح و جسم شما مفید خواهد بود.

دسته بندی مجله تکنولوژی مجله کامپیوتر
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
1 × 19,700,000 تومان
1 × 23,000,000 تومان
1 × 14,200,000 تومان
مبلغ نهایی:
71,400,000 تومان
ورود به سایت